Details
- TitelToestand van het systeem en kwetsbaarheid gebruiksfunctie : KBN-HVWN - stresstest droogte Rijntakken
System status and vulnerability of the navigation function: drought stress test Rhine branches - Auteur
- Opdrachtgever
- Projectnummer11205274
- Editie1.1
- Plaats van uitgaveDelft
- Uitgever
- Jaar van uitgave2021 (mei)
- Pagina's97 p.
- Illustratiesfig., ref.
- Materiaal
- Digitaal document
- Onderwerp
- Geografisch trefwoord
- Beschrijving
Dit rapport is een product van het project klimaatbestendige netwerken (KBN) voor het hoofdvaarwegennet (HVWN) (11203738-005). In dit project wordt een stresstest uitgevoerd volgens de IPCC-risicobenadering. Onderdelen hierin zijn: bedreiging, potentiele blootstelling, toestand van het watersysteem, en kwetsbaarheid van de gebruiksfunctie. Dit rapport is toeleverend aan de onderdelen “toestand van het watersysteem” en “kwetsbaarheid van de gebruiksfunctie”. In dit rapport worden (de verandering op) de waterdiepte en beschikbare breedte bepaald ten gevolge van de bedreigingen klimaatverandering, zeespiegelstijging en bodemverandering. De kwetsbaarheid van het watersysteem vanwege de eisen die de gebruiker (binnenvaart) hieraan stelt, worden in beeld gebracht. In voorbereiding op de kwetsbaarheid van het transport over water als gevolg van fysieke knelpunten wordt in dit rapport alvast de stap gemaakt naar de representatieve vaardiepte voor de scheepvaart.
BeschrijvingThis report is a product of the Climate-Resilient Networks (KBN) programme for the main waterway network (HVWN). This programme will conduct a stress test based on the IPCC risk approach. Components include: climate hazard, potential exposure, the state of the water system, and the vulnerability of the designated use. This report contributes to the components "State of the water system" and "Vulnerability of the designated use." This report will determine (the change in) water depth and available width as a result of climate change, sea-level rise, and riverbed erosion. The vulnerability of the water system due to the demands placed on it by users (inland shipping) will be analysed. In preparation for the vulnerability of waterborne transport due to physical bottlenecks, this report will begin work on establishing a representative navigation depth for shipping.